چکیده
این مقاله یک رویکرد منظم برای حاکمیت نوآوری مدل کسب و کار پایدار (SBMI) ایجاد می کند. ما نقشهای متمایز بهینهسازی و حکمرانی را برای مدیریت شبکههای ارزش پایدار روشن میکنیم و یک مکعب پایداری را به عنوان یک ابزار مدیریتی جدید برای حاکمیت SBMI توسعه میدهیم. مکعب ما به مدیریت کمک میکند تا معضلات اجتماعی را در شبکههای ارزشی شناسایی و بر آن غلبه کند، یعنی روابط تجاری مرتبط را شکل دهد و اصلاح کند، بنابراین پتانسیلهای برد-برد-برد درجه دوم را ایجاد کرده و از آنها بهره میبرد. علاوه بر این، مکعب ما مدیریت را تشویق می کند تا مشکلات خارجی منفی را به عنوان «بازارهای گمشده»، یعنی به عنوان یک چالش کارآفرینی و به عنوان یک فرصت تجاری برای پاسخگویی به نیازهای هنوز برآورده نشده، تفسیر کند. در نهایت، مکعب ما راهی برای توسعه و تقویت شایستگیهای مدیریتی خاص ارائه میکند که یک حکمرانی موفق SBMI را تقویت میکند.
Abstract
This paper develops an ordonomic approach to the governance of sustainable business model innovation (SBMI). We clarify the distinctive roles of optimization and governance for the management of sustainable value networks and develop a sustainability cube as a new management tool for the governance of SBMI. Our cube helps management to identify and overcome social dilemmas within value networks, i.e. to form and reform relevant business relationships, thus creating and tapping second-order win-win-win potentials. Furthermore, our cube encourages management to interpret negative externality problems as “missing markets”, i.e. as an entrepreneurial challenge and as a business opportunity to serve as yet unmet needs. Finally, our cube offers an avenue to develop and strengthen the specific management competencies that foster a successful governance of SBMI.
تعداد صفحات ترجمه:31