loading...

فروشگاه فایل دانلودی

چکیده مقدمه: نوآوری و کسب و کار بین المللی برای دستیابی به مزیت های رقابتی در محیط های تجاری پیش بینی نشده در حال حاضر ضروری است. شرکت امروزی به دنبال نوآوری در کشور مبدا و خارج از کشور است تا بتواند

مقاله مروری بر ادبیات سیستماتیک نوآوری و تجارت بین المللی – 2023

admin بازدید : 25 دوشنبه 04 ارديبهشت 1402 نظرات (0)

چکیده

مقدمه: نوآوری و کسب و کار بین المللی برای دستیابی به مزیت های رقابتی در محیط های تجاری پیش بینی نشده در حال حاضر ضروری است. شرکت امروزی به دنبال نوآوری در کشور مبدا و خارج از کشور است تا بتواند در سطح جهانی رقابت کند. بنابراین، گنجاندن این مفهوم در استراتژی‌های شرکت‌های بین‌المللی یکی از موضوعات اصلی امروزه است.

هدف: هدف از این مطالعه سیستماتیک، بهبود دانش فعلی در مورد رابطه بین نوآوری و تجارت بین‌المللی و همچنین شناسایی گرایش‌های نوآوری برای شرکت‌ها به منظور تصدیق فرصت‌ها و چالش‌های توسعه این حوزه در زمینه کسب‌وکار بین‌المللی است.

روش شناسی: با وجود فراوانی نوآوری ها و بررسی های تجاری بین المللی، بررسی های مشترک هر دوی آنها را نمی توان یافت. این مطالعه اولین مطالعه ای است که تحقیقات علمی در مورد هر دو موضوع را با مرور ادبیات سیستماتیک ادبیات آکادمیک 28 ساله، با پیروی از دستورالعمل ها و نمودار جریان PRISMA ترکیب می کند. جستجو در پایگاه داده Web of Science انجام شد. 847 سند اولیه به دست آمد و پس از بررسی اسناد متعدد بر اساس معیارهای ورود/خروج، نتایج این کار پژوهشی به 236 مقاله کاهش یافت.

یافته‌ها: نتایج این تحقیق نمای کلی از ساختار دانش نوآوری و تجارت بین‌المللی را ارائه می‌دهد. به عنوان سهم اصلی، نتایج چهار موضوع تحقیق را در یک چارچوب جامع و چند بعدی برجسته می‌کند: فعالیت‌های نوآورانه شرکت‌های چند ملیتی، زنجیره‌های ارزش جهانی، نوآوری در اقتصادهای نوظهور، و دانش فرامرزی. با چشم انداز بین المللی، بینش هایی از نحوه مواجهه با توسعه نوآوری در زمینه کسب و کار بین المللی ارائه شده است.

نتیجه گیری: بین نوآوری و تجارت بین المللی رابطه قوی وجود دارد. این چهار گرایش تحقیقاتی اهمیت استراتژیک نوآوری را در زمینه تجارت بین المللی برجسته می کند. در نهایت، جالب‌ترین مسیرها برای تحقیقات آینده شناسایی می‌شوند که فرصت‌هایی را برای بهبود در هر دو حوزه هدف قرار می‌دهند. انتظار می‌رود که این مرور متون سیستماتیک سهم قابل توجهی در تئوری و عمل در زمینه نوآوری و تجارت بین‌المللی داشته باشد.

Abstract

Introduction

Innovation and international business are essential to achieve competitive advantages in currently unforeseen business environments. Today’s company seeks innovation in its country of origin and abroad in order to compete globally. Thus, incorporating this concept into international companies’ strategies is a main issue nowadays.

Purpose

The aim of this systematic study is to improve the current knowledge on the relationship between innovation and international business, as well as identifying innovation tendencies for corporations to acknowledge the opportunities and challenges of this area’s development in the international business context.

Methodology

Despite the abundance of innovation and international business reviews, joint reviews of both of them cannot be found. This study is the first to combine the scholarly research on both topics with the systematic literature review of academic literature of 28 years, following the PRISMA guidelines and flowchart. A search was carried out in Web of Science database; 847 initial documents were obtained and, after reviewing multiple documents according to the inclusion/exclusion criteria, the results for this research work were reduced to 236 articles.

Results

The results of this research provide an overview of the knowledge structure of innovation and international business. As the main contribution, the results highlight four themes of investigation within a comprehensive and multidimensional framework: Innovative activities of multinational corporations, Global value chains, Innovation in emerging economies, and Cross-border knowledge. With an international perspective, insights from how to face innovation development in the international business context are presented.

Conclusions

There is a strong relationship between innovation and international business. These four research trends highlight the strategic importance of innovation in the international business field. Finally, the most interesting paths for future research are identified, targeting opportunities for improvement in both areas. This systematic literature review is expected to make significant contributions to both theory and practice in the field of innovation and international business.

عنوان فارسی مقاله:نوآوری و تجارت بین المللی: مروری بر ادبیات سیستماتیک
عنوان انگلیسی مقاله:Innovation and international business: A systematic literature review
مجله/کنفرانس:هلیون – Heliyon
رشته های تحصیلی مرتبط:مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط:مدیریت تکنولوژی – مدیریت کسب و کار – مدیریت بازرگانی – نوآوری تکنولوژی – مدیریت فناوری اطلاعات
کلمات کلیدی فارسی:نوآوری – تجارت بین المللی – بررسی سیستماتیک – شرکت چند ملیتی – دانش
کلمات کلیدی انگلیسی:Innovation – International business – Systematic review – Multinational corporation – Knowledge
نوع نگارش مقاله:مقاله مروری (Review Article)
شناسه دیجیتال (DOI):https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e12956
صفحات مقاله انگلیسی:14
تعداد صفحات ترجمه:27
ناشر:الزویر – Elsevier
نوع ارائه مقاله:ژورنال
نوع مقاله:ISI
سال انتشار مقاله:2023
آیا این مقاله بیس است:خیر

دانلود

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
درباره ما
دانلود مقالات ترجمه شده مدیریت، حسابداری، اقتصاد، مهندسی، پزشکی، روانشناسی، حقوق.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 148
  • باردید دیروز : 58
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 225
  • بازدید ماه : 726
  • بازدید سال : 6,337
  • بازدید کلی : 293,314
  • کدهای اختصاصی