چکیده
امروزه، شرکتهای بیشتری با پیوستن به پلتفرمهای دیجیتال به نوآوری مشترک در سراسر مرزها دست مییابند. با این حال، بسیاری از شرکتهای کوچک و متوسط در توسعه و بهرهمندی از قابلیت قوی پلتفرم دیجیتال (DPC) به دلیل تجربه، منابع و بودجه محدود با مشکلاتی مواجه هستند که مانع از فرصتهای نوآوری میشود. این مطالعه مدلی را برای کشف اینکه چگونه SMEها می توانند عملکرد نوآوری خود (IP) را با اتخاذ پلتفرم های دیجیتال بر اساس تئوری هماهنگ سازی منابع افزایش دهند، ایجاد می کند. سپس هنجارهای نهادی زیستمحیطی (EIN) را بهعنوان متغیر تعدیلکننده معرفی میکنیم تا مشاهده کنیم که آیا حاکمیت پلت فرم مؤثر بر ایجاد ارزش مشترک (VCC) و IP شرکتها تأثیر میگذارد. ما یک نظرسنجی پرسشنامهای را روی 346 شرکت کوچک و متوسط در صنعت تولید چین انجام میدهیم که در پلتفرمهای دیجیتال شرکت میکنند، و تجزیه و تحلیل رگرسیون و نتایج تست بوت استرپ نشان میدهد که (1) DPC تأثیر مثبت قابلتوجهی بر IP دارد. (2) DPC تأثیر مثبت قابل توجهی بر VCC دارد. (3) VCC تا حدی واسطه DPC و IP است. (4) EIN به طور مثبت رابطه بین DPC و VCC را تعدیل می کند و به طور مثبت اثر واسطه VCC را تعدیل می کند. این یافتهها از نظر تئوری به ادبیات پلتفرمهای دیجیتال اضافه میکنند و شکاف در تحقیقات در مورد اینکه چگونه مشارکت در پلتفرمهای دیجیتال میتواند نوآوری و توسعه شرکتها را از دیدگاه SMEها افزایش دهد، پر میکند. در نهایت، این مطالعه پیامدهای مدیریتی مهمی برای SMEها برای پرورش DPC، اجرای VCC و مشارکت در حاکمیت پلت فرم دارد.
Abstract
Today, more and more enterprises are achieving co-innovation across borders by joining digital platforms. However, many SMEs face difficulties in developing and benefiting from strong digital platform capability (DPC) due to limited experience, resources, and funds, which hinders innovation opportunities. This study constructs a model to explore how SMEs can enhance their innovation performance (IP) by adopting digital platforms based on resource orchestration theory. We then introduce ecological institutional norms (EIN) as the moderating variable to observe whether effective platform governance impacts enterprises’ value co–creation (VCC) and IP. We conduct a questionnaire survey on 346 SMEs in China’s manufacturing industry that participate in digital platforms, and the regression analysis and the bootstrap test results indicate that (1) DPC has a significantly positive impact on IP; (2) DPC has a significantly positive impact on VCC; (3) VCC partially mediates DPC and IP; (4) EIN positively moderate the relationship between DPC and VCC and positively moderate the mediating effect of VCC. These findings add to the literature on digital platforms theoretically and fill the gap in research on how participation in digital platforms can enhance enterprises’ innovation and development from the perspective of SMEs. Finally, the study has important managerial implications for SMEs to cultivate DPC, carry out VCC, and participate in platform governance.
تعداد صفحات ترجمه:32